
Rejestry, ewidencje, archiwa | Kontrole | Dokumenty | Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 34 im. Aleksandra hr. Fredry zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://edukacja.bip.czestochowa.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab) oraz za pomocą poniżej wymienionych skrótów klawiszowych, które nie kolidują z czytnikami ekranu:
- 1 przejdź do głównego menu
- 2 przejdź do treści
- 3 przejdź do wyszukiwarki
- 4 przejdź do mapy serwisu
dla przeglądarki Opera, Chrome, Safari oraz Internet Explorer: lewy ALT + klawisz skrótu
dla przeglądarki Mozilla: lewy ALT + SHIFT + klawisz skrótu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Dudek - mejlowo sp34@edukacja.czestochowa.pl lub telefonicznie 343231161.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Dariusz Ryś - Dyrektor Szkoły,
- Adres: 42-208 Częstochowa, ul. Marii Dąbrowskiej 5/9,
- mejl: sp34@edukacja.czestochowa.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Do budynku prowadzą dwa wejścia: główne od ul. Marii Dąbrowskiej i tylne od ul. Józefa Gaczkowskiego od strony zamkniętego placu zabaw.
- Główne wejście do budynku dostosowane jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wykonany jest podjazd z barierkami. Drzwi główne mają 1,5-centymetrowy próg.
- Tylne wejście do budynku nie jest przystosowane dla wózków i wymaga pokonania 1 stopnia na zewnątrz oraz 3,5-centymetrowy próg.
- Wejście do sekretariatu ma 1,5 centymetrowy próg.
- Brak miejsc parkingowych. Nie ma wyznaczonych miejsc z powodu w ogóle braku parkingu dla uczniów i rodziców.
- W budynku szkoły nie ma drzwi i ścian szklanych.
- Budynek szkoły ma 2 piętra. Na każde piętro prowadzą schody, które nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Część stopni jest oznaczonych kontrastowymi pasami. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 i 2 piętro) znajduje się korytarz szkolny. Schody wyposażone są w poręcze. Korytarze na parterze są bez progów i jest możliwość przemieszczania się na wózku.
- Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- W budynku szkoły nie ma zainstalowanej windy.
- Do sal gimnastycznych prowadzi boczny korytarz z 2 stopniami i nie jest przystosowany dla wózków. Wejście na małą salę gimnastyczną jest bez progu, natomiast wejście na dużą salę gimnastyczną jest z progiem 4-centymetrowym.
- W budynku szkoły nie ma zainstalowanych platform, pochylni, informacji głosowych czy pętli.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
- Szkoła nie posiada parkingu ogólnie dostępnego oraz miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Na teren szkoły można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.
- Na terenie szkoły nie ma tyflomap.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Brak pętli indukcyjnych.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności
- Informacja o działalności urzędu - tekst odczytywalny maszynowo
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)
metryczka
Wytworzył: Dariusz Ryś - dyrektor szkoły (22 września 2020)
Opublikował: Marta Teper (22 września 2020, 15:40:18)
Ostatnia zmiana: Marta Teper (14 marca 2025, 14:06:45)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 29082